עיצוב שלטים לעסקים
כל מי שיש לו חנות, מפעל או עסק כלשהו שחלק גדול מהלקוחות שלו מגיעים מהעוברים והשבים ברחוב, יודע שללא שילוט ראוי, לא יהיה לו סיכוי לממש את הפוטנציאל שלו. כמו כן, בעלי עסקים רבים מבינים שפרסום בעזרת שילוט רחוב, כמו גם שימוש בשלטי הכוונה, הינם חשובים לא פחות. אז לפני שאתם מזמינים שלטים לעסק שלכם, להלן כמה דברים שכדאי לדעת בנושא עיצובם.
מיתוג
מלבד לפרסם את העסק שלכם ולכוון אנשים אליו, יש לשילוט חשיבות גדולה נוספת והיא באה לידי ביטוי במיתוג. לכן חשוב לעבוד עם מעצב מקצועי שידע להתאים את עיצוב השלט לקהל היעד שלכם כמו גם לנושא שלכם. למשל אם יש לכם עסק בנושא מזון – רצוי להשתמש בצבעים מעוררי תאבון. לכן שלטים רבים של רשתות שיווק שונות, כמו גם של מסעדות מזון מהיר, הם בצבעי אדום או צהוב ולפעמים בשילוב הצבעים. יחד עם זאת חשוב למצוא ייחודיות מבחינת עיצוב ולא לחקות עיצוב אחר.
קו נקי וברור
רצוי לבחור בקו עיצובי נקי וברור שאינו מעמיס על העין. כאשר מבינים ממרחק מה כתוב בשלט, זה אומר שמעצב ביצע את העבודה כמו שצריך. לפעמים עדיף לבחור בעיצוב מינימלי מאשר משהו שנראה לכאורה יצירתי ומרוכז. לעוברים והשבים יש כמה שניות להחליט האם הם מעוניינים להיכנס לעסק שלכם או להמשיך לחפש מקום אחר.
תאורה לילה
העובדה כי העסק שלכם אינו פועל לאחר רדת החשיכה אינו אומר שאין להתייחס לשעות האלה בעת עיצוב השלט. הרי אנשים עוברים מול העסק שלכם גם בלילה ולכן חשוב שהוא יהיה ברור גם בשעות הללו. לכן אפשר לשלב בעיצוב נורות לד או למקם זרקורים מול השלט. אין גבול לעיצובים שאפשר להשיג בעזרת תאורת לדים.
עוד כמה טיפים לעיצוב שלטים
- הכוונה – כאשר מדובר בשלטי רחוב המיועדים לפרסום העסק, חשוב לא רק לשלב את הכתובת בשלט אלא גם חץ המכוון לאזור העסק שלכם.
- יחוד – כאשר אתם מגיעים למעצב, כדאי להראות לו את המיתוג של המתחרים שלכם אל מנת שידע טוב יותר כיצד לבצע את הבידול והיחוד.
- לעבוד על מעצב גרפי ולא גרפיקאי – ישנו הבדל משמעותי בין שני אני המקצוע. המעצב הגרפי מבין הרבה יותר טוב במיתוג ולכן הוא יכול להמליץ לכן על הקו העיצובי הטוב ביותר והמתאים ביותר לעסק שלכם. לא אחת קורה שאנשים משנים את דעתם לגמרי בעזרת הכוונה יעילה של המעצב הגרפי.