עולם האינטרנט הולך ומפתח ואנו רואים שינויים מרחיקי לכת שמשפיעים גם על תרבות הצריכה שלנו כבני אדם. כל אחד ואחת מאיתנו מוצא כי האינטרנט נגיש לו ומכל מקום ולרוב לפני שאנו רוכשים לעצמנו מוצר או שירות אנו נחשפים לתוכן אשר משכנע אותנו שאכן כן זהו השירות או המוצר שאנו צריכים. התוכן הוא למעשה מאמרים אשר אותם כותב העסק או כותב מאמרים מקצועי. היום נהוג לומר כי "התוכן הוא המלך" ויש לו כמה תפקידים חשובים מאד בעולם האינטרנט:
- על התוכן לקדם את האתר ולהביא אליו גולשים.
- על התוכן לשכנע את הגולשים להישאר באתר ולהתעניין בנושא המדובר.
- על התוכן להניע לפעולה ולגרום לקורא לרצות לרכוש מוצר או שירות לאחר שקרא אותו.
בחירת כותב מאמרים
כל עסק או אתר אשר מעוניין להביא אליו גולשים ולקוחות חדשים צריך להשתמש בעולם התוכן על מנת לצלוח את המשימה. כל בעל עסק יכול לכתוב בעצמו את המאמרים שלו והוא יכול לקחת מומחה אשר יבצע את הכתיבה בעצמו. הבחירה בכותב המאמרים תתבצע על פי בחינת הכתיבה שלו בעבר (כל כותב צריך להיות בעל תיק עבודות מרשים) ועל פי סוג העבודה הנדרשת. חשוב להבין כי כותבים אשר מתמחים בכתיבת מאמרים לא תמיד מתאימים גם לכתיבת קופירייטינג כמו כתיבת ברושורים, בחירת סלוגן או כתיבת דפים מרכזיים באתר. עם זאת, הכתיבה של המאמרים צריכה להיות איכותית, מעניינת ומושכת.
התחלת העבודה מול הכותב
התחלת העבודה מול כותב התוכן דורשת הבנה של העסק עצמו. כלומר, על אף שהכותב עבודתו היא לכתוב המילים, יש לו יכולות לשנות את העסק מן הקצה אל הקצה. הכותב חייב להבין מיהו העסק, מיהם הלקוחות של העסק, מה העסק מוכר ועוד על מנת להפוך כל מאמר למתאים עבור העסק ועבור המתעניינים בעסק. כלומר, יש לכותב אפשרות לעניין את הגולש באינטרנט גם מבלי שזה יפגוש את בעל העסק והתוכן יכול להיות גורם מכריע בין הישארותו של הגולש באתר לבין מעבר שלו הלאה לעסק הבא. כתיבה קולחת, מעניינת ועניינית יכולה להיות שווה זהב עבור בעל העסק והיא יכולה להיות ההשקעה הטובה ביותר של העסק מבחינת התפיסה השיווקית שלו.