כל עסק אשר מכבד את עצמו זקוק ללוגו אשר יהיה המראה המייצג שלו. תחום המיתוג העסקי הוא תחום מורכב ומעניין ובפועל הוא יוצר בצורה גרפית את מה שהעסק מנסה לומר. המטרה של כל עסק ביצירת לוגו ונראות מיתוגית היא לגרום ללקוחות וללקוחות הפוטנציאלים להסתכל עליו ולזהות אותו עם העסק. כלומר, כל עסק רוצה שיזהו אותו גם מבלי שהוא יצטרך להסביר מיהו או מהי הפעילות שלו. עסק אשר מצליח לבצע את המשימה הזו דרך המיתוג שלו יכול להיות עסק שאנשים יזכרו לזמן רב. את יצירת הלוגו יבצע לרוב גרפיקאי ועל מנת לבחור את הגרפיקאי המתאים למשימה כדאי לשים לב לפרמטרים הבאים:
- ניסיון
- תיק עבודות
- חיבור אישי
ניסיון ביצירת לוגו
גרפיקאי אשר עומד ליצור את הלוגו של העסק צריך להיות בעל ניסיון לא רק בעולם הגרפיקה אלא גם בעל ניסיון ביצירת תדמית ומיתוג לחברות. הניסיון של הגרפיקאי יבוא לידי בתיק העבודות אותו יש לבחון כשכל מקרה לגופו ועסקים אשר רוצים לבחון האם הגרפיקאי מתאים להם או לא ליצירת המיתוג יוכלו לשוחח עם לקוחות קודמים של הגרפיקאי ולברר האם היו מרוצים מתהליך העבודה ומהתוצאה וחשוב לא פחות, האם הייתה הקשבה לצרכי העסק לאורך התהליך או האם הגרפיקאי בעיקר משך את המיתוג לכיוון שמרגש אותו מבלי לבחון את קהל היעד והעסק עצמו.
בחינת תיק העבודות
להסתכל על תיק עבודות של גרפיקאי יכולה להיות משימה נחמדה למדי, אך חשוב לדעת מה יש לבחון כשמסתכלים על תיק העבודות. תיק העבודות צריך להרשים את המסתכלים עליו והוא צריך לשדר את מה שהעסק עצמו מחפש בלוגו. מומלץ מאד לבחון כל לוגו ולבדוק האם קל לזכור אותו או לא. לאחר מכן מומלץ להיכנס לאתר האינטרנט של החברה לה שייך הלוגו ולבדוק האם הוא תואם את הנראות הכללית של העסק או לא (ישנם מקרים בהם הלוגו יפה מאד אך אין לו כל קשר לעסק ואז הוא אינו משדר את מה שהעסק בא להציע).
חיבור אישי
יצירת לוגו זו יצירה ולשם כך נדרש הליך עבודה עם הגרפיקאי. העסק אשר בוחר לעצמו גרפיקאי חייב להרגיש איתו בנוחות ונעימות כיוון שתפקידו של הגרפיקאי הוא להעביר את המסר של העסק וכדי לעשות זאת הוא חייב להבין מיהו העסק, מיהו הקהל שלו ומה העסק רוצה לשדר. הגרפיקאי יבין זאת רק אם תהיה בינו לבין העסק תקשורת טובה.